Ressò a la premsa11/12/1969: el diari “Manresa” recull en portada els acords del ple municipal d’adjudicació de les obres “para la mejora y ensanche” de les carreteres de Vic i de Cardona. També parla de la urbanització del carrer de Francesc Moragas, dels trams del carrer del Bruc i del Passeig del Riu i de la cessió de terrenys per continuar l’obertura de l’”Avenida de la Cruzada Española”, l’actual Bases de Manresa. (Arxiu Comarcal del Bages).6/5/1970: “Anchura uniforme de doce metros para las travesías urbanas de las carreteras de Vich i Cardona”. Informació sobre l’inici de les obres amb imatge dels treballs de clavegueram a la carretera de Vic, a prop de la pujada del Castell. (Arxiu Comarcal del Bages).9/5/1970: “Cosas y casos”. El diari comenta una Fira de l’Ascensió de Manresa marcada per la pluja, que també va afectar l’inici de les obres. (Arxiu Comarcal del Bages).19/5/1970: s’acceleren els treballs, la carretera de Vic oberta pels vorals. A sota de la pàgina, amb el títol “Sin consecuencias”, incidència d’un camió que transportava grava i sorra que es va enfonsar en un tram inestable de la zona de la Bonavista. (Arxiu Comarcal del Bages).23/5/1970: “Cambia la piel de Manresa” és el títol de la notícia sobre les obres, amb un aspecte dels treballs del clavegueram i de les voreres a la cruïlla de la Muralla del Carme i la carretera de Vic. (Arxiu Comarcal del Bages).29/5/1970: amb una imatge de la carretera de Vic potes enlaire, amb l’edifici dels Infants a la dreta, el diari informa de l’arribada del tren de formigó que pavimentarà instal·lat “sobre unas vias”. (Arxiu Comarcal del Bages).30/5/1970: “El alcalde sigue palmo a palmo la marcha de las obras”. Visita de Ramon Soldevila Tomasa, acompanyat de varis regidors, a les obres de clavegueram de la carretera de Vic i Muralla del Carme, amb els aparadors de Can Jorba al fons. (Arxiu Comarcal del Bages).2/6/1970: “Y ahora, en la Avenida del Caudillo”. L’excavadora treballa a la Muralla del Carme obrint forat pel clavegueram. A l’esquerra s’aprecien les oficines del servei d’autobusos de l’ATSA. El diari destaca la “operación bacheo” que afecta diferents indrets de la ciutat. (Arxiu Comarcal del Bages).4/6/1970: primeres imatges del tren de formigó a la zona del Pont de Ferro i de la Bonavista, amb el títol genèric de “se acabaron los baches”. (Arxiu Comarcal del Bages).. 6/6/1970: més fotos de la màquina i del primer tram de la carretera de Vic, des del Pont de Ferro. Es destaquen els 180 metres de formigó que s’hi col·loquen cada dia. (Arxiu Comarcal del Bages).8/6/1970: “Así estaban las obras esta mañana”. Després d’un cap de semana de molta calor, una foto d’un matí de treballs entre la torre del Soler del Blanqueig i el Bar Maura, a la carretera de Vic. (Arxiu Comarcal del Bages).11/6/1970: “El tren continua su marcha”. Imatge on s’aprecien les obres de la màquina de formigó a l’alçada dels Vins Roqueta, a la carretera de Vic. (Arxiu Comarcal del Bages).11/6/1970: “Se necesitan puentes”. Foto-notícia amb un cotxe a punt de passar cap al carrer de Sant Cristòfol per sobre d’un pont improvisat de fustes per salvar els forats del clavegueram. (Arxiu Comarcal del Bages).16/6/1970: “Tras las molestias, suelo liso”. Els ciutadans caminen per sobre de la meitat de la carretera de Vic ja formigonada. El diari avança que es pretén completar les obres per la Festa Major, a finals d’agost. (Arxiu Comarcal del Bages).18/6/1970: s’anuncia la pròxima obertura de la circulació del primer tram de les obres, des del Pont de Ferro fins a l’”Avenida del Caudillo”, l’actual Muralla del Carme. Precisament el general Franco era aquests dies a Barcelona. (Arxiu Comarcal del Bages).23/6/1970: es reprèn la pavimentació a la zona de la Muralla del Carme i s’informa que una potent grua ajuda a muntar el tren de formigó. La foto en aquesta ocasió és de Joan Claret Font i no d’Antoni Quintana Torres com era habitual en les obres. (Arxiu Comarcal del Bages).25/6/1970: “Se aceleran las obras”. Espectacular imatge, davant del Passeig Pere III, amb una fuita d’aigua provocada de forma accidental per una excavadora en trencar un dels conductes del terra. La foto no està firmada. En la mateixa página es detalla que Franco ha estat informat de “la realidad de la provincia” pel president de la Diputació de Barcelona, José María de Muller y Abadal. En el cas de Manresa se li recorda al dictador la necessitat del nou tram de carretera d’accés a Barcelona per Abrera i ja es parla de l’obertura del túnel del Cadí. (Arxiu Comarcal del Bages).6/7/1970: els cotxes ja circulen per la carretera de Vic, per la banda esquerra formigonada, com mostra la imatge presa davant dels Infants. (Arxiu Comarcal del Bages).7/7/1970: confirmació que els vehicles ja poden transitar per la carretera de Vic i anunci de l’imminent inici de pavimentació de la carretera de Cardona des del Pont Nou, amb una primera franja de 3,75 metres d’amplada. (Arxiu Comarcal del Bages).7/7/1970: “Después de todo, se puede circular”. Article de resum de les obres fins el moment, amb un toc d’humor i amb frases de l’estil “el pequeño caos que se resuelve con buena voluntad” sobre el sector Muralla del Carme-Sant Domènec. (Arxiu Comarcal del Bages).9/7/1970: tot a punt a la Font de Neptú, amb el tren de formigó preparat, per començar la feina de pavimentació a la carretera de Cardona. (Arxiu Comarcal del Bages).11/7/1970: “Actividad extraordinària”, titulava el diari ‘Manresa’ amb una imatge de Sant Domènec potes enlaire i amb molta circulació de persones i vehicles. (Arxiu Comarcal del Bages).15/7/1970: “Las obras, paso a paso”. Repàs del que es portava de feina, amb l’enrenou de l’obertura de forats per les conduccions d’alta tensió, gas i aigua, i la tasca del tren de formigó. (Arxiu Comarcal del Bages).15/7/1979: se circulava per la prolongació del carrer de Lepant, amb sortida al costat de la Font de Neptú, coincidint amb la pavimentació de la carretera de Cardona. (Arxiu Comarcal del Bages).3/8/1970: “Las obras finalizarán completamente a principios de setiembre”. El diari confirma les previsions optimistes. La màquina de formigó havia d’arribar al carrer del Bruc, ja en el seu segon carril a la carretera de Cardona. El diari “Manresa” havia fet vacances i recordava la celebració del 18 de Juliol, la data de l’”Alzamiento”, i que el dia 24 de juliol s’havia arribat a una temperatura de 40 graus a la ciutat. (Arxiu Comarcal del Bages).3/8/1970: un reportatge que afirma que les obres transformaran la ciutat s’acompanya amb vàries fotos, una d’elles amb l’alcalde Soldevila Tomasa seguint en directe els treballs, en una imatge d’arxiu a la confluència de la Muralla del Carme amb la carretera de Vic. (Arxiu Comarcal del Bages).4/8/1970: s’informa del ritme accelerat en què es col·loca el paviment pendent des de l’”Avenida del Caudillo” (Muralla del Carme) en direcció a la carretera de Cardona. (Arxiu Comarcal del Bages).6/8/1970: “Adiós al tren de hormigón”. Després de 66 dies de treball de pavimentació d’ençà de l’1 de juny, la màquina que havia estat l’atracció de l’estiu acabava la seva feina a les set de la tarda del 5 d’agost. L’alcalde Soldevila i el tinent d’alcalde Masana en van voler ser testimonis. El diari parla d’altres obres urbanes en marxa com el carrer de Viladordis i el nou Baixador dels Catalans, del qual es pregunta si será inaugurat aviat. (Arxiu Comarcal del Bages).26/8/1970: s’anuncia el nou enllumenat, amb faroles a l’estil de les col·locades a les autopistes, “iluminación blanca de una intensidad extraordinaria”. S’acompanya amb una imatge on s’aprecia la seva alçada, de 9 metres. (Arxiu Comarcal del Bages).28/8/1970: “Ciento setenta y ocho puntos de luz” detalla el diari que seran les faroles que il·luminaran les carreteres de Vic i de Cardona en una edició en la qual es destaca la concessió de la Medalla de Plata al Mèrit Esportiu als muntanyencs del Centre Excursionista de la Comarca de Bages pels seus èxits als Andes. (Arxiu Comarcal del Bages).28/8/1970: “Agridulces obras urbanas 1970”. Doble pàgina del diari Manresa amb un repàs humoristic-informatiu de l'estiu d'obres a Manresa. Es recorden anècdotes com el brollador d’aigua obert després que una excavadora rebentés una canonada a Sant Domènec o que a la carretera de Vic es van trobar restes humanes durant les obres. (Arxiu Comarcal del Bages).19/9/1970: “La avenida de la luz”. La foto de Quintana Torres mostra una panoràmica de l’enllumenat encès amb l’edifici de Can Jorba lluint també. El diari parla de les obres de l’”Avenida de la Cruzada Española” (Bases de Manresa) davant de l’Escola de Maestria Industrial. (Arxiu Comarcal del Bages).22/9/1970: “La regulación del tránsito en las travesías de las carreteras después de las obras”. Imatge de l’accés al Passeig de Pere III, tancat als vianants amb elements florals i plantes, esperant la col·locació del semàfor. (Arxiu Comarcal del Bages).