El ressò a la premsaPrimera informació publicada al diari “Manresa” el 16 de març de 1966 de l’inici de les obres de demolició del primer edifici per obrir el carrer d’Alfons XII. És el número 9 del carrer d’Arbonés. (Arxiu Comarcal del Bages).Reportatge amb el titular “Nace una gran vía” publicat al diari “Manresa” el 17 de març de 1966. (Arxiu Comarcal del Bages).Publicitat d’una promoció d’habitatges comptant amb la revalorització de l’indret de la plaça de la Reforma (aleshores denominada “Plaza Argentina”) a causa de la remodelació urbanística. Publicada a “Manresa” el maig de 1966. (Arxiu Comarcal del Bages).Informació publicada al diari “Manresa” el 27 d’agost de 1965 on es dóna notícia sobre les primeres passes burocràtiques per a l’inici del projecte del nou carrer. (Arxiu Comarcal del Bages).Amb una reproducció del dibuix idealitzat de la nova entrada a la ciutat encarregat per la propietat dels Magatzems Jorba al pintor Francesc Cuixart, el diari “Manresa” del 27 d’agost del 1965 publicava una història de l’obra des que es va plantejar el 1858. (Arxiu Comarcal del Bages).Breu publicat al diari “Manresa” el 5 de juliol de 1966 amb la notícia de l’inici de les obres d’aterrament de cal Centó el dia 4 a la tarda. (Arxiu Comarcal del Bages).Peu de foto publicat a “Manresa” el 10 d’agost de 1966 amb la notícia de la demolició de l’immoble de cal Centó, el número 7 de l’actual Plana de l’Om, aleshores denominada “Plaza general Mola”. (Arxiu Comarcal del Bages).Informació publicada a “Manresa” el 16 d’agost de 1966 en què es destaca que amb la demolició de cal Centó es veu la torre de Santa Caterina des del Born. (Arxiu Comarcal del Bages).Resum gràfic publicat a “Manresa” el 27 d’agost de 1966 titulat “El nacimiento de una calle”. (Arxiu Comarcal del Bages).Publicitat del mes d’agost de 1966 al diari “Manresa” d’una primera promoció d’habitatges a la plaça de la Reforma. (Arxiu Comarcal del Bages).Pàgina publicada a “Manresa” l’1 d’octubre de 1966 en què s’explica que la Caixa de Manresa en sessió de la Junta de Govern del 15 de setembre ha cedit gratuïtament dues finques afectades per l’obertura del carrer d’Alfons XII. Les finques són la 10 i una part de la 12 del carrer d’Oms i de Prat. (Arxiu Comarcal del Bages).Informació del 22 d’octubre de 1966 publicada a “Manresa” en què s’explica que el 18 de juliol de 1966, un cop acabats els actes en el veí monòlit franquista de la plaça de la Reforma, les autoritats van visitar el tram acabat d’obrir amb les primeres intervencions. (Arxiu Comarcal del Bages).El diari “Manresa” explica el 25 d’octubre de 1966 una segona visita de les autoritats locals a un primerenc carrer d’Alfons XII. (Arxiu Comarcal del Bages).Ressò al diari “Manresa” del dia 31 de desembre de 1966 d’un cert malestar per la persistència del tram per obrir al mig del carrer d’Alfons XII. (Arxiu Comarcal del Bages).El diari “Manresa” del 2 d’abril del 1970 avança a la portada que al cap de dos dies s’inaugurarà oficialment el carrer d’Alfons XII. (Arxiu Comarcal del Bages)Pàgina publicada a “Manresa “ el 2 d’abril de 1970 titulada “Historia gráfica de una nueva calle”. (Arxiu Comarcal del Bages).Pàgina del diari “Manresa”, del 4 d’abril de 1970, amb unes entrevistes breus a diferents ciutadans per valorar el nou urbanisme. Aquest recull d’opinions comparteix espai amb la notícia del retorn a la ciutat de la caserna del Carme. (Arxiu Comarcal del Bages).Portada de l’edició del dia 6 d’abril on s’explica l’acte d’inauguració del carrer d’Alfons XII i el castell de focs que es va disparar des de la Seu. (Arxiu Comarcal del Bages).El 7 d’abril de 1970, el diari “Manresa” publicava aquest article amb el títol: “La colaboración ciudadana permitió la realización de la calle Alfonso XII” amb un discurs de l’alcalde Soldevila agraint la predisposició de propietaris i llogaters: «porqué han facilitado en este último período unas gestiones que en un principio se presentaban laboriosas y difíciles». (Arxiu Comarcal del Bages).En l’edició del dia 13 d’abril del 1970 “Manresa” explicava que el govern municipal havia pres la decisió d’eliminar definitivament el mercat agrícola de la Plana de l’Om (aleshores “Plaza del general Mola”) per incompatibilitat amb el trànsit rodat. (Arxiu Comarcal del Bages).