Després de la reedició de La pau a casa, La ribera deserta i K.L. Reich, i de l’edició pòstuma de La clau de volta, Amat-Piniella torna a ser notícia. Ensiola i Club Editor -que ostenten els drets d’edició de la major part de la producció de l’escriptor- han acordat, en col·laboració amb el Gremi de Llibreters de Catalunya, emprendre una campanya de promoció, destinada a impulsar la presència de l’obra de l’autor manresà a les llibreries del país.
De manera conjunta, les dues editorials -dirigides, respectivament, per Guillem Frontera i Maria Bohigas-, han elaborat material promocional sobre l’obra d’Amat-Piniella que, a través del Gremi de Llibreters, serà distribuït a diferents punts de venda de Catalunya. Tal com explica la circular de presentació de la campanya, Amat-Piniella “hauria desitjat que l’atenció del lector abastés tots els seus llibres, la llarga absència dels quals en el mercat editorial expressa l’abandó en què el país -els seus agents culturals- manté alguns escriptors, independentment de la seva vàlua literària, de l’interès dels seus temes i del plaer de llegir-los.”
Assegurar la presència a les llibreries del conjunt de l’obra de l’escriptor manresà era, des dels seus inicis, un dels principals objectius del programa del centenari de Joaquim Amat-Piniella.
A sota, d’esquerra a dreta: Guillem Frontera (Ensiola), Maria Bohigas (Club Editor) i Antoni Daura (Gremi de Llibreters de Catalunya).